Hejsan alla glada.
Isoleringen från Byggmax, tänker då på deras proffsskivor(lambdavärde 35), är det något att slänga in i huset?
Ska bygga om en 1-plan till1½-planare så det kommer att gå åt lite till väggar,bjälklag och tak.
Är det något man bör veta om denna isolering, som att den är gjord i Polen o.s.v.

Jag har sökt i forumet men inte hittat något bra svar.
Tacksam för svar.
/brkn.
 
Hehe! Ibland blir man förvånad! Loggade precis in för att ställa samma fråga...

Jag tänker däremot på isolering för vindbjälklaget. Nån som har några synpunkter på byggmax insolering för detta ändamål? De håller väl hyffsat pris i alla fall.

Ibörjan stod isoleringen utomhus i butiken i jönköping. Det såg inget vidare ut eftersom en hel del rullar dessutom var skadade och det hela såg halvruttet ut. Nu är det betydligt bättre ordning där...
 
Byggmax isolering har något sämre Lambda-värde än de ledande märkena, men prisskillnaden gör att den är intressant ändå. Jag köpte den senast.
Om man har rejält tilltagen tjocklek så spelar inte den lilla skillnaden någon roll.

Den är fastare i konsistensen vilket kan vara smidigt om man måste skära till några specialbitar.
 
Byggmax är inte speciellt billig men har bästa(lägsta) lamdavärdet. Skivorna som är 120 och 145 är dyrare än konkurrenterna på tex. K-rauta och Bauhaus. Om du ska isolera mycket är det bättre att en brädgård får räkna på en offert och leverera hem.

Billigaste isoleringen till vindbjälklaget kan vara byggmax budgetrulle med lamda40. 500mm tjocklek hamnar på 100kr/m2. Själv kommer jag att spruta roxull med lamda 39 då blir priset 116kr/m2

I övrigt tycker jag att isolering företagens hemsidor suger rejält vad det gäller grundinformation som tex hur mycket en förpackning innehåller, vilket format produkten säljs i.
 
Iso från byggmax, kolla på ursa.se
 
johansjostrand skrev:
Hehe! Ibland blir man förvånad! Loggade precis in för att ställa samma fråga...

Jag tänker däremot på isolering för vindbjälklaget. Nån som har några synpunkter på byggmax insolering för detta ändamål? De håller väl hyffsat pris i alla fall.

Ibörjan stod isoleringen utomhus i butiken i jönköping. Det såg inget vidare ut eftersom en hel del rullar dessutom var skadade och det hela såg halvruttet ut. Nu är det betydligt bättre ordning där...
Tyckte nog att isloeringen fortfarande stod utomhus (under tak dock a´la carport) på Byggmax i Jönköping när jag var där härromdagen..
 
lajo01 skrev:
Tyckte nog att isloeringen fortfarande stod utomhus (under tak dock a´la carport) på Byggmax i Jönköping när jag var där härromdagen..
Men du skulle sett hur det såg ut innan... Allt låg i en enda hög ute på gården. Många med trasigt embalage och dessutom helt genomblöta.... Urk...
 
Har själv isolerat vinden med 400mm budget isolering från Byggmax och det fungerade alldeles utmärkt. Dammade obetydligt och var väldigt lätt arbetade.
Synd bara att dom inte också hade isolering med vindpapp på. Var tvungen att köpa annat märke. Deras hantering skiljer tydligen mycket mellan olika butiker. Där jag handlade (Tumba) så står isoleringen inne under tak, plastad på pall, så det är bara att tippa upp pallen på släpet och åka (18rullar), behövs knappt bindas ens...
 
byggmax mäter inte isolervärde på samma sätt som andra tillverkare. de är jämförbara med stora tillverkares andrasortering och bör väl därför jämföras med dessa.
Faringe såg hade en fajt med byggmax om detta.
 
Bob_the_builder
Det där lät mystiskt... Hur skulle den fajten ha avlöpt?
 
Faringe såg gjorde världens kampanj där de pekade ut skurken "max"
i annonsen berättade de hur skurken max myglade med u värdena.
De hade tecknade bilder på en liten gubbe med ögon mask ala björnligan.
Kommer inte ihåg exakt mer än så.
Man kan väl säga att byggmax reagerade lite....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.