Hej,

Isolerar och inreder mitt garage/förråd.

Jag har 15cm leca på plattan. Jag har 140 stående reglar/isolering där det nu sitter fuktspärr. Tanken är att slå på en liggande 45 för att kunna dra all el innan väggbeklädnaden ska på.

Det jag funderar på är hur jag ska göra vid lecan. Jag hade velat isolera den sista biten? Kan man dra ner plasten mot golvet och lägga isolering mellan plasten och väggbeklädnaden?

Alltså: LECA<->plast<->isolering<->väggbeklädnad.

Hade det varit under mark så hade det ju inte funkat men nu när det är över mark borde det funka eller?

Mvh
Anders
 
Det funkar men tänk bara på att vika ut plasten på plattan för att skydda väggen mot fukt underifrån.
 
... då jag är i ungefär samma situation följer jag tråden med intresse, jag har dock 60 cm leca på plattan och 145 reglar stående ovan.
Jag hade nog inte tänkt isolera leca-delen, men dock funderar jag på om den delen bör ångspärras på nåt vis.
jag tänker att resten av bygget har ju plast i tak/vägg, och därmed koncentrerar man all fuktutdrivning ut genom lecan om den inte ångspärras, och att detta i längden inte är så bra för armering/murbruk.

Ett alternativ skulle då ju kunna vara att måla innerväggs sidan av lecan med nån typ av "tät" färg, samt låta ytterväggs sidan andas genom att måla med någon typ av "öppen" färg, typ silicon.emulsions-färg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.