Hej

Har ett hus från 40 talet som därmed inte är överdrivet bra isolerat. För något år sedan la jag på cellulosa skivor uppe på kallvinden och det gjorde bra skillnad mot de 10 cm sågspån som låg där innan. Fasaden är isolerad av tidigare ägare dock gissar jag på att den inte är jättebra isolerad. Men det är ett rätt stort projekt att göra om.

Så nästa steg är att isolera kattvindarna för där tror jag att jag tappar mkt. Idag är väggarna mot kattvindarna en tretexsskiva och spontade brädor typ 5 cm tjocka. Jag har funderat på hur man bör isolera och tror rätt sätt är att isolera väggarna in mot rummen och golvet på katt vinden
Enkel ritning av en rätvinklig triangel och hypotenusan med en vinkelrät höjd från basen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

eller bör man isolera snedtaket och ytterväggen i kattvinden ?

Enkel geometrisk ritning, svart linje, gul rektangel, möjlig matematik eller fysik illustration.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

kattvinden är idag bara förråd av dvs grejer som jag tror 95% är saker jag kan slänga.

I och med att huset är gammal och saknar plast i väggar och tak bör jag då använda cellulosa skivor för denna isolering? eller går det att använda gullfiber utan risk att fukt stängs in ?
 
En bild 1 är enklast, använd inte plast bara. Isolering går bra vilken som.
 
håller med alternativ 1 känns enklast att få till. Funderar däremot på att köra cellulosa skivor pga av att det är inte så mkt isolering det handlar om. Plus att det kliar så jävligt av att hantera glasull eller stenull
 
  • Gilla
surris och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.