Hej jag är ny på forumet. Jag bor i en lägenhet och vi har ett litet kallföråd på 2x1,6 meter ihopbyggt med huset.
Jag skulle vilja använda detta förråd som hobbyrum och undrar om det bara är att lägga isolering mellan reglarna och på med gipskivor och sen måla ? Jag har hört något om fuktspärr vad är detta och är det nödvändigt ?

Mvh André
 
Hej,

Är det vindpapp eller liknande i facken (mellan reglarna mot ytterpanel)?

Men ja, du kan troligen fälla in isolering i rätt tjocklek (samma som reglarna) och sedan klä med åldersbeständig plast. Därefter gipsskivor. Kanske vill du fundera på att sätta OSB-skivor i första lagret (för att kunna fästa hyllplan och dyl på väggarna) och sedan gips som lager två.

Hur ser isoleringen ut i taket?

Jörgen.
 
mellan reglarna är någon form av träpapp ... vet inte om det är s.k vindspapp som du menar. Taket vet jag inte kan kolla imorgon.
Golvet i förrådet är trä golv med springor emellan, ska man lägga någon form av plast där som isolering och sedan annat golv ? jag har funderat på sånt där plast golv till garage och dylikt man köper det i fyrkanter som man sätter ihop om du fattar vad jag menar ? (jag kommer gå in med skor)
Jag vill iallafall kunna behålla lite värme där inne nu på vintern.(jag kommer sätta en värmefläkt där) Sen så ser det ju lite trevligare ut om man har målade väggar o en riktig bänk o.s.v.
Tror du fastighets ägaren tillåter detta ?

Tack i förhand MvH André
 
Ska man bara värma upp ibland, bör man undvika plast. Man kan istället ha vindpapp på insidan melllan isolering och skiva.
HAns
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.