Hej.

Jag har ett fd. hönshus på tomten på ca 10 kvadrat. Det kommer att användas som hemmakontor och nyttjas nästan varje dag.

Det är isolerat i väggar och tak samt en hyffsat ny dörr, men golvet verkar inte vara isolerat. Det ligger bara golvbrädor på golvbjälkar vad jag kan se. Bifogar några bilder där man på ett ställe kan se ner mot marken.

Ska dessutom montera ventilation som kommer in bakom elementet samt frånluft i taket på andra sidan.

Det sitter ett oljefyllt 1000W element under fönstret, så värmen där ute är det inga problem med. Golvet verkar inte vara så kallt just nu heller, men tänker att jag kanske behöver göra något om det blir väldigt kallt ute.

Vad tror ni, ska jag isolera golvet eller bara lägga på någon tjockare matta? Har inte så högt i tak, så vill inte bygga på för mycket i såfall heller.

Oisolerat golv i gammalt hönshus med synligt mellanrum där man kan se ner till marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inredning av ett hemmakontor i ett renoverat hönshus med svart golv, vit hylla och skåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rött före detta hönshus med vita knutar används som hemmakontor på landet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

MVH, Mårten Svensson
 
Jag isolerade golvet i en befintlig friggebod genom att lägga på cellplast i två lager på golvet och sen limma golvspån ovanpå det. Innebär att man inte behöver riva upp något. Innebär ju dock att du bygger upp golvnivån.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.