Hujj!

Jag ska till och isolera ett förråd som är prefabr. på det för mig tokiga sättet att det inte finns nån luftspalt mellan panelen och vindpappen. Nu är det tänkt att vi ska sätta in en Solarventi eller bara underhållsvärme så att det blir minst 10-12 grader. Nu är det förberett för liggande 45mm och sen tänkte jag stående 70mm isolering. min största funderation nu är om jag måste ha ångspärr, eller är det bättre att fukten får vandra ut genom väggen då jag inte har nån direkt luftspalt vid panelen?Min initiala tanke var utifrån och in: panel, vindpapp, 45mm, 70mm, osb, ev.gips och sen verktyg... utanpåliggande el. om det är nån som har tips å trixs så är det välkommet!

kram och gonatt!
 
är det ingen som kan svara? har jag uttryckt mig oklart, eller? snälla! jag reglar upp taket imorgon och sen måste jag veta om man bör ha spärr eller inte. tacksam för svar!
 
Skulle inte satt ångspärr, bättre att förrådet kan andas. Däremot kunde man ju tänkt sig en plast under ev. plåt så inte ev kondens droppar rätt ner.
 
Du kan nog skippa plasten, ett föråd lär väll inte så mycket fukt tillförsel.
 
tack för svaren, jag har hunnit isolera förrådet och satt upp osb på väggarna och gips i taket (ok för brand-injengören) och jag gjorde som ni tyckte, skippade ångspärren helt. nu väntar bara utanpåliggande el och lit hyllor. Nu känner jag mig lugnare!
 
Kör hårt! Snart blire kallt :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.