vi dränerade och isolerade källaren för två år sen och trodde att det bara var målad väv och putsade på insidan men nu visade det sig att alla ytterväggar är isolerade på insidan med skivor av träullscement.

är detta ett problem jag bör ta tag i?
lite orolig att fukten stannar kvar bakom träullen nu när vi isolerade utsidan.
 
finns det synliga problem ? Träullcement möglar inte i första taget :)
gaia
 
luktar det nått ?? om inte synligt el luktbart så skulle jag låtat va. man kan ju ta bort det om man ändå ska renovera av någon anledning.
 
jag vet inte hur mögel luktar med det luktar inte gammal husvagn iaf ;) däremot luktar det jord/potatiskällare inuti väggen.
det finns lite synliga "problem". färgen har börjat släppa här och, petar man där så är cementen fast och fin men färgen ramlar lös.

det kanske inte är något akut trots allt.
trodde det var en luftspalt mellan träullen och väggen men det ligger dikt an.
 
kickassford skrev:
det finns lite synliga "problem". färgen har börjat släppa här och, petar man där så är cementen fast och fin men färgen ramlar lös.
målat med fel färg?
gaia
 
har ingen aning vad det är målat med för färg, det har varit så sen vi köpte huset för 4 år sen. jag tror det får sitta sålänge men river nog bort det då vi tar tag i källaren framöver..
 
bara du inte skaffar dej ett stort och dammigt jobb i onödan :). Riva går snabbt men sen? Putsa? Regla och gipsa? Träull behöver ingen luftspalt och ruttnar inte heller
gaia
 
njae. om de blir så att vi river bort träullen så blir det nog bara putsade väggar. om ens det.
källaren kommer enbart vara pannrum och vedförråd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.