Tjena,

Är relativt nyinflyttad i ett radhus från -75 med självdrag. Jag har inför kommande vinter gått igenom alla utrymmen som saknar isoleringlister eller andra potentiella källor som kan läcka värme. Noterade detta ventilationshål som jag funderar på vad som ev bör göras. Just nu är det bara öppet rakt ut genom fasaden. Det kanske är precis så det bör vara men det känns som att det suttit något annat där tidigare. Vill såklart inte störa ventilationen men undrar hur jag ska tänka. Vad heter det jag ska sätta upp isf?
 
  • Hål i en vit vägg med en synlig genomföring av räfflad slang.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är det för typ av rum ?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vad är det för typ av rum ?
Tvättstuga. Dörren in dit bör helst stå öppen merparten av tiden då djuren har sina grejer där.
 
Om det inte finns en fläkt i tvättstugan ska den sitta där, ser ut som att det suttit en där också.
 
Det finns även ett stort rör rakt upp igenom taket så gissar (?) att avleda fukten inte blir ett bekymmer.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Om det inte finns en fläkt i tvättstugan ska den sitta där, ser ut som att det suttit en där också.
Aha, mycket möjligt. Bra tanke. Finns som sagt ovan en kanal rakt upp ut igenom taket också men det kanske fyller någon annan slags funktion.
 
ECJJ ECJJ skrev:
Det finns även ett stort rör rakt upp igenom taket så gissar (?) att avleda fukten inte blir ett bekymmer.
Sitter det en fläkt i tvättstugans tak eller utanpå yttertaket då?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Sitter det en fläkt i tvättstugans tak eller utanpå yttertaket då?
Lite osäker men tror inte det.
 
Kommer behövas en fläkt
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Kommer behövas en fläkt
Men då skulle jag kunna sätta en där det ser ut att ha suttit något liknande tidigare helt enkelt?
 
Präsis
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Präsis
Stort tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.