Hej,

Skall ta tag i vår veranda och glasa in den, men innan dess så måste lite fixas och förberedas som trallgolvet. Har spanat runt på forumet och hittar en del gamla saker som inte är så relevanta till vad det finns för material idag.
Problemet är att det inte finns så mycket höjd att ta av. Gissar att jag kan få till det med 120x45 och en enklare bärläkt under dessa annars får det bli 70x45. Mellan här vill jag isolera för att slippa markfukt och drag på golvet.
Typ såhär ser det ut
http://www.byggahus.se/forum/attachment.php?attachmentid=41597&d=1299210483&thumb=1

Sedan skall det till isolerglas samt kanalplasttak.

Min fråga är hur och vad skall man lägga mellan läkten för att få en hygglig isolering som inte påverkar materialet så att man får fukt?
Tänkte även lägga trall som första golv sedan någon foam på och sen det riktiga golvet...

Förslag mottages tacksamt :)
 
Bygger du på en befintlig altan/trall? I sådana fall skulle jag använda en cellplastisolering och sedan lägga flytande golv ovanpå detta. Har egen erfarenhet av att ett klassiskt furugolv (eller ännu hellre gran) med lite pigmenterad olja kan bli riktigt snyggt och "varmt" att gå på. Ska du inte använda rummet under vintern, räcker t.ex. en 70 mm skiva ganska långt.
 
Ja eller jag måste ju ta bort trallen och bygga om det med läkt mm eftersom den skall upp 10-15cm så den gamla verandan får flytta på sig och man får göra om från början.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.