Ska bygga en inglasad altan och lägga att trägolv vad ska man lägga under så att det isolerar.
Behöver man tryckinpregnerat virke när det är inglasat.
Vad jag förstår kan man inte behandla virket på ett år.
Tack på förhand
 
Ska göra samma sak i sommar. Tänker lägga råspånt som blindbotten mellan reglarna, ovanpå det vanlig isolering och avslutar med ett trägolv.
Tryckt ska inte behövas (på golvet) på en inglasad altan, om du inte glömmer att stänga när det regnar förstås!
När det gäller stommen bygger jag alltid med tryckt, vis av erfarenheten. Men det är en smaksak förstås.
Och se till att ha ordentligt avstånd mellan mark och golv så det ventilerar bra.
 
Tack för svaret det är mycke att ta ställning till.
 
Jag är i samma tankar.... isolera med ca 200 mm i träbjälklaget. Det kommer vara ca 70-80 cm upp till underkanten från marken.

Först var jag inne på vanlig tryckt trall om man inte stänger dörrarna ordentligt... men insåg att man förstås inte vill ha in regn eftersom det kommer åka ner i isoleringen. Istället lutar det nu åt vanligt golvspån och ett flytande golv (antagligen laminat) och se till att dörrar är stängda om det regnar. Hoppas bara att det flytande golvet kommer klara ev. fukt och kyla på vintern. Det beror på hur vi kommer värma upp det eller ej. Det återstår att se.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.