Funderar på att isolera taket i mitt funkishus. Huset har ett svagt lutande men platt tak. Det finns ingen "ingång" till någon vind vad jag hittat. Taket lär inte vara mer än högst (säkert lägre) 40-50 cm. Någon som har erfarenhet om tak konstruktioner för funkishus?
 
Är huset nybyggt eller ett gammal ombyggt? Varför funderar du på att isolera taket? Är det ett stort tak?

Du hittar ingen lucka eller någon form av kattvind inifrån, så du får tillgång till taket för en eventuell inspektion?

Har ingen direkt erfarenhet av tak konstruktioner av funkishus men det borde väl ligga någon form av lim träbalkar som utgör själva taket, med luftspalt och isolering...


//MVH
 
Huset är ganska mycket original från 64 jag funderar på att isolera för att få ett trevligare inomhusklimat under vintern. Huset är på 48 kvadrat och det gäller hela taket. Precis jag hittar igen lucka och kan varken se hur det ser ut eller för den delen göra något isoleringsarbete.
De påstod att huset skulle vara året runt boende och det kanske det är om man eldar på utav bara f... för någon vidare isolering finns inte i väggarna och frågan är som sagt hur det ser ut i taket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.