Splitter ny pump med tank ståendes på brunnslocket men inte ett skit hemma att isolera med, köper ju allt imorron men va gör jag nu? 20.00 och de ligger på 4 grader ute, 0:an ligger farligt nära, ska jag tömma den på vatten?/ eller låta vattnet va kvar och slänga över mattor o dylikt? har iof ett torr element som ja kan offra men kanske inte e så bra o täcka just de elementen... hjälp mig :<
2 pallar ståendes o mattor/presenningar och elementet under? på 3-400w´s effekt? blir ju inte helt lufttätt så de borde väl inte va nån fara?
 
Släng över mattorna.Måste bli bra många minusgrader om det ska frysa..:)
 
helv.... hade en prognos på +3 inatt, men när ja nu i min eviga förmåga att aldrig släppa något (positivt/negativt? :\) så surfade jag in på SMHI igen och nu visar dom -3. Så jag kommer ligga sömnlös inatt, kan någon stilla min oro?
läget är såhär att pumpen blev installerad med ny beredare i badrummet och rörpularen pumpade ju upp ett tryck i grejerna för att kolla så dush/toa/handfat funkade osv, men lämnade ett tryck på 4 kg så vi också kunde kolla när vi kom hem efter jobbet.
Ingen el är ju inkopplat så det är ju ingen risk att det slår igång (i min madröm att det fryser) ska jag åtminstone släppa ut allt vatten eller kommer detta bara tömma trycket i våran beredare o inte tanken ute vid pumpen? eller kommer grejerna äns ta stryk av att det fryser o sen tinar upp om ingen försöker flöda i rören? .... man tänker ju att en tank med tryck som fryser till is inte e så bra... // mycket tacksam för alla svar
 
Gör som Knekten föreslår och tror du inte det räcker kan du ha en kran lite rinnande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.