Hej hopp.

Ska strax dra igång med att börja fixa i utbygget.

Längst ner på reglarna fäster jag en bräda och där är frågan vad jag ska lägga?
Asfaboard, trossbottenskiva eller fibercementskiva?
Tejpar jag sen mellan skivan och reglen så att det blir helt tätt med tanke på möss?
Därefter kör man på med isolering och golvspån.
Tack på förhand :D
 
Är det att rekommendera att ha åldersbeständig plast på marken och bara slänga på lite grus eller ska man strunta i plasten?
 
Redigerat:

Bästa svaret

Rickard.
Fibercement måste väl vara det teoretiskt bästa alternativet men också det jobbigaste och dyraste. Jag hade valt efter förutsättningarna vilken "nivå" som känns rimlig. Asfaboard skulle jag skippa för att skivorna är så klena och behöver mycket stöd.

Blindbotten ska inte bara vara mustät den ska också vara lufttät men någon exakt skola hur man gör en finns nog inte utan det finns alternativ.

Träguiden har bra bilder att titta på för inspiration. (här är 3 olika lösningar)
Illustration av tre olika lösningar för golvkonstruktion med golvläggning, undergolv, värmeisolering och blindbotten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Rickard. Rickard.ag skrev:
Fibercement måste väl vara det teoretiskt bästa alternativet men också det jobbigaste och dyraste. Jag hade valt efter förutsättningarna vilken "nivå" som känns rimlig. Asfaboard skulle jag skippa för att skivorna är så klena och behöver mycket stöd.

Blindbotten ska inte bara vara mustät den ska också vara lufttät men någon exakt skola hur man gör en finns nog inte utan det finns alternativ.

Träguiden har bra bilder att titta på för inspiration. (här är 3 olika lösningar)
[bild]
Tack för svar. Kör nog oljehärdad trossbottenskiva. Fibercementen kostade bara 15kr mer per skiva men känns som mer krabb.
Kör nog byggfog innan jag lägger i skivorna och sen skruva fast dem och tejpa skarvarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.