Hej!

Vi har en skjutdörr till ett rum men skulle vilja gärna isolera så det ej hörs ljud därifrån.

Har ni några dagar tips eller råd?

Tacksam för svar
 
  • Vit skjutdörr i vägg, laminatgolv, utrymme med en del av stol.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det ett massivt dörrblad?
 
B BosseHansson skrev:
Är det ett massivt dörrblad?
Nej!
 
Kommer bli stor skillnad bara av en riktig dörr hade jag gissat. Sen är det ju alltid problem med att den inte tätar som en vanlig dörr. Är målet att få det som andra rum med dörrar eller helt ljudisolerat?
 
MrJay
Med det du har där, dvs kartongdörr och glipor mellan vägg och dörren? Knappast troligt.
 
När jag byggde nytt insisterade jag på att endast ha skjutdörrar. Varken arkitekten eller byggaren accepterade skjutdörr till badrummen (jag fick ge mig där).

TS får nog också acceptera detta. Är det tex till ett tonårsrum blir det billigare att utrusta rumsinnehavaren med hörlurar av högre kvalitet.
 
yonna yonna skrev:
När jag byggde nytt insisterade jag på att endast ha skjutdörrar. Varken arkitekten eller byggaren accepterade skjutdörr till badrummen (jag fick ge mig där).

TS får nog också acceptera detta. Är det tex till ett tonårsrum blir det billigare att utrusta rumsinnehavaren med hörlurar av högre kvalitet.
Varför accepterade dom inte skjutdörr till badrummen? Vi har nämligen skjutdörr på just badrummet 😄 Det finns till och med lås, men det är lite pilligt och används sällan. Vi kör helt enkelt med stängd dörr = upptaget.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.