Jag har idag ingen isolering att tala om i ytterväggarna, det är inifrån: treetex, 50mm plank, halmputsmatta, spritputs. Ingen luft ingen isolering.
Jag ska snart börja slå på träpanel men har inte ekonomin att tilläggsisolera ordentligt samtidigt, det gör vi inifrån istället allt eftersom rummen blir renoverade.
Jag har tänkt mig stående 28*70 sen liggande 28*70 och vanlig lockpanel på det.

Skulle man kunna passa på att isolera med något som är 28mm bara för att känna sig lite mindre fånig? Och kanske passa på med asfaboard innan de liggande? (fast det gör väl inte många mikroprocent för isoleringen ändå...)
 
Jag har samma väggkonstruktion och håller just på med fönsterbyte, isolering och brädfodring.
Jag har köpt 70mm spontad cellplastskivor (2.4x1.2m) som jag klär hela huset med innan brädfodringen, snabbt. enkelt, billigt och utan köldbryggor.
 
Har du några siffror på det? Köper man ett färdigt system av någon typ eller hur gick du till väga?
Måste ju bli hysteriskt långa skruv får läkten utanpå cellplasten :s jag behöver redan 100-120mm för att få bra grepp i planken. Och då får jag ju små köldbryggor där ändå..
 
Jag har köpt sundolitts grundskivor med G-fals.
Jag behöver 160mm skruv för att få bra fäste i plankstommen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.