Hej,
Hade ett företag här som skulle kolla på dräneringen och ge mig en offert för det. Vi pratade ett tag och jag nämnde att jag ska lägga isolering på marken i krypgrunden i form av en matta. Detta för att höja tempen där inne och sänka RF. Då nämnde han isodrän metod att göra varmgrund. Stänga igen ventiler, och sätta Isodrän. Ingen avfuktare installeras eller liknande.

Min fråga är, är det någon som konverterat till varmgrund med Isodrän? Vad är era erfarenheter? Vad har ni med krypgrunder annars gjort och har det funkat?
 
Jag håller på med precis det. Tyvärr inga erfarenheter än, men även jag är intresserad av att höra om andras projekt.

Just nu har jag isoleringen överallt förutom på marken...:sweat:
 
  • Renoveringsprojekt med synliga bjälkar och staplar av isoleringsmaterial i ett ouppvärmtrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Irouza
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag håller på med precis det. Tyvärr inga erfarenheter än, men även jag är intresserad av att höra om andras projekt.

Just nu har jag isoleringen överallt förutom på marken...:sweat:
Hej, komplettera gärna med lite bilder och erfarenheter under arbetets gång/efter. Funderar på vad jag ska hitta på med mina egna torpargrunder/mullbänkar.
 
useless useless skrev:
Jag håller på med precis det. Tyvärr inga erfarenheter än, men även jag är intresserad av att höra om andras projekt.

Just nu har jag isoleringen överallt förutom på marken...:sweat:


Ser ut som ett väldigt stort arbete, även om det säkerligen blir bra i slutändan. Jag är sugen på att konvertera till varmgrund. Men har alldeles för lite kött på benen. Vad jag förstod kunde det också ge högre värme i golven.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.