Tja

Jag har vad jag har fått i tutat mig, kattvind, men det verkar vara fel ord. Det är iaf garderober under snedtaket utmed yttervägg, tak. Så kallat mansardtak: takbrytningar - Google Search

Dessa utrymmen är hur som svinkalla och jag tänkte sätta cellplast mot innerväggen av dessa för att isolera. Det skall inte sättas mot tak/vägg alltså utan inåt så garderoben ff.. förblir kall. Har släta väggar "inåt".
Är cellplast (beroende på tjocklek och värde såklart) ett bra alternativ för detta eller skall man använda något annat material?
 
Henrik Johansson Henrik Johansson skrev:
Tja

Jag har vad jag har fått i tutat mig, kattvind, men det verkar vara fel ord. Det är iaf garderober under snedtaket utmed yttervägg, tak. Så kallat mansardtak: takbrytningar - Google Search

Dessa utrymmen är hur som svinkalla och jag tänkte sätta cellplast mot innerväggen av dessa för att isolera. Det skall inte sättas mot tak/vägg alltså utan inåt så garderoben ff.. förblir kall. Har släta väggar "inåt".
Är cellplast (beroende på tjocklek och värde såklart) ett bra alternativ för detta eller skall man använda något annat material?
Cellplast kan ju absolut vara ett alternativ där, borde funka bra, ju tjockare ju bättre förstås, men då förlorar du ju också utrynmme.
Men har du inte garderobsdörrarna inåt då ?
 
  • Gilla
Henrik Johansson
  • Laddar…
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Cellplast kan ju absolut vara ett alternativ där, borde funka bra, ju tjockare ju bättre förstås, men då förlorar du ju också utrynmme.
Men har du inte garderobsdörrarna inåt då ?
Därrarna, tunna som löv, går utåt.. :) in i rummet alltså.
 
Henrik Johansson Henrik Johansson skrev:
Därrarna, tunna som löv, går utåt.. :) in i rummet alltså.
Dom bör du kanske också isolera då :)
 
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Dom bör du kanske också isolera då :)
Japp :-D Tänker gå lös på dem först :)
 
Henrik Johansson Henrik Johansson skrev:
Tja

Jag har vad jag har fått i tutat mig, kattvind, men det verkar vara fel ord. Det är iaf garderober under snedtaket utmed yttervägg, tak. Så kallat mansardtak: takbrytningar - Google Search

Dessa utrymmen är hur som svinkalla och jag tänkte sätta cellplast mot innerväggen av dessa för att isolera. Det skall inte sättas mot tak/vägg alltså utan inåt så garderoben ff.. förblir kall. Har släta väggar "inåt".
Är cellplast (beroende på tjocklek och värde såklart) ett bra alternativ för detta eller skall man använda något annat material?
Jag hade något liknande.. Pärlspånt direkt mot reglarna för taket. Förmodligen fyllt med spån en gång i tiden som packat ihop sig i nerkant av väggarna.

Jag satte en 45mm cellplast mellan takstolarna som isolering så att luften kunde cirkulera på taksidan mellan cellplast och taksida. Det blev ordentligt varmare och tätare i förråden. Fick dock riva all pärlspånt och sätta gips på insidan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.