Jag har en kallkällare och ganska kalla golv på nedervåningen (hus från -47). Undrar om det är någon som har erfarenhet av att tillägsisolera i källaren med cellplastskivor och sedan takgips utanpå det?`Finns det risker med en sådan konstruktion?
 
Jag funderar på att göra något liknande i mitt hus, byggt på 1920-talet, som har lite kalla golv på entréplanet med kall källare under. Jag är dock tämligen säker på, i mitt fall, att det beror på att spånet i golvbjälklaget har sjunkit ihop varför isoleringen inte fungerar så bra och att det dessutom kanske drar in kall luft vid syllen eller liknande.

Jag är dock inne på att ta ned innertaket i källaren, då slipper jag riva upp golvet i köket med bänkskåp osv, och ta bort spånet och isolera med vanliga skivor mellan balkarna. Om dina kalla golv beror på att ev. spån har sjunkit ihop eller pga drag kommer det inte att hjälpa med tilläggsisolering med cellplast i taket i källaren.
 
Hej
Kolla med en sprutisoleringsfirma för vad det kostar att borra och fylla på med cellulosaisolering Tror dom gör det på 1dag kan vara värt mycket att slippa böka med sågspånet....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.