Har planer på att isolera samt dränera källaren till sommaren har ett sutteräng hus och vill isolera hela vägen upp mot träpanelen som sticker ut ca 10 cm eftersom huset är tillläggs isolerat. Har inga problem med fukt i källaren i dag men det beror nog på att den inte är inredd det är endast pannrum garage tvättstuga där med stenväggar och så kommer det förbli. Tror jag tänker sätta skivor typ steni terra utanpå den delen av källaren som blir synlig får plats med ca 5-7 cm isolering ovan mark och skulle vilja ha bra mycket mera under mark när jag ändå gräver upp. Så hur gör man kan man lägga platonmatta under mark och isolera utanpå med frigolit samt dra upp frigoliten hela vägen upp mot träpanelen eller ska man välja skivor av typen isodrän under mark och frigolit ovan mark. Såg att paroc hade en skiva Grs30 som verkade smidig skulle man kunna lägga ett lager 70 mm ovan mark samt dubbla lager under mark eller hur löser man det smidigt. Gillar inte att jobba med frigolit och har paroc västkustskiva på resten av huset så är lite sugen på den skivan med skivor utvändigt typ steni terra eller liknande (är tacksam för tips)
 
Jo känner till den typen av skiva men skulle helst vilja kunna använda samma typ av skiva ovan som under mark borde vara enklare så eftersom det är ett sutteräng hus. Det är just kombinationen ovan och under mark som jag har dålig info om hur brukar man göra kan ju inte bara vara jag som vill isolera även ovan mark.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.