Tja.
Igår var mina arbetare, polacker, och köpte isolering, stålregler och gips till källaren.
De rev bort det gamla i källaren, som var en svart papp aktig sak(fuktspärr eller?) träreglar, vanlig isolering och gips. För det får ju inte vara något levande material i källaren som jag förstår de?
Så köpte de vanlig likadan gul isolering som fanns innan, stålregler och gips.

När de bad mig att åka till bauhause för att köpa plast som de skulle ha istället för den svarta pappen mot ytterväggen som är lerablock, som skulle vara där mot fukt så sa han i bauhause att man inte använder sånt längre, han sa att man lägger frigolit, eller cellplast som är som frigolit som isolering. Att den tål fukt och man behöver inte ha någon plast då, plus att den luktar inte som den gula isoleringen gör ifall den får på sig vatten.

Då är min fråga, är de så man gör idag när man isolerar en källare? Ska man används cellplast från bauhause?
 
Aldrig hört, isolera utifrån?
 
Nej. Isolera innefrån. I källaren..
 
Om du kör luftspalt mot ytterväggarna och plåtreglar är det en OK konstruktion.
 
Aa, precis. De så de ska göra. Plus att man kan isolera för att de inte ska bli kallt?
 
Polacker brukar va duktiga på att mura. Be dom köpa lecablock och mura upp en riktig vägg istället för plåtreglar o gips.
 
Men lerablock är det ju redan som ytterväggen. Det blev plåtregler med isolering och gips över..
 
Isolering av vägg med mineralull delvis i metallstomme, otydlig person i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Viktigt vid isolering på insidan är att det inte finns några problem med fukt i väggen, vilket du har kontrollerat?
 
Det där kan " dina " yrkeskunninga polacker svara på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.