Hej

Jag har ett radhus och på andra våningen är det ca 90-100cm vägg innan snedtaket börjar. Innanför denna väggen är det en kattvind. Den är rätt kall och innerväggen är inte isolerad. Det sitter bara 45mm reglar och sen en gipsskiva. Det är ganska kallt inne nu när det är vinter och jag märker att kattvindsväggarna givetvis är kalla och golven är kalla nära väggen. Så, jag tänkte slänga på lite isolering.
Frågan är då vilken isolering jag ska ha! Det finns ju glasull och stenull tex. Skulle det funka? Hur fäster man dessa enklast? Dammar dom mycket/är det ohälsosamt? Vi förvarar lite saker i kattvindarna (inget jätteömtåligt direkt men...) och man är ju inne och kryper där ibland så det är ju trevligt om det inte är alltför grisigt...

Vad finns det för andra alternativ annars?
 
Kompletterar med lite bilder hur det ser ut idag.

En vind med snedtak och isolering, IKEA-kassar och lådor för förvaring, oljefläckar på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Golvet med fläckar orsakade av olja, och isoleringsmaterial upphängt på träreglar i ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Oisolerat vindutrymme med öppna spikade reglar och en läckt oljefläck på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fläckarna på golvet är inte fukt utan fläckar från en burk olja jag förvarade där som läckte ut lite.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.