Har lite funderingar på att bygga in min farstukvist i samband med att jag river och byter upp det fuktskadade golvet. Under farstukvisten har jag även en matkällare som vi gärna använder. Innan rivningen hade jag egentligen ingen aning om hur det egentligen såg ut under själva golvet dock...

Rev nyligen upp golvet och möttes då av ett lager med blött sågspån. Skottade bort allt spån och fick då en liten överraskning. Vi har alltså (se även bild):

- En mittklump, själva matkällaren
- Ett par decimeter med jord och lera runt matkällaren
- En uppmurad grund som bärlinan vilar på. Man ser den från utsidan och jag trodde att det var matkällarens utsida. Denna grund slutar dock en 4-5 dm under jorden.
- Golvreglar

DSC01450.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Är det möjligt att att göra en bra golvisolering med dessa förutsättningar eller borde jag helt enkelt låta på och skippa tanken på att bygga in farstukvisten? Funderar lite på att ösa i ett lager med singel för att jämna ut lite och få ett bra underlag och sedan cellplast på det. Helt tokigt?
 
...eller borde jag kanske satsa på att endast isolera mellan golvreglarna och behandla det hela som en krypgrund...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.