Tjena

Har ett oisolerat garage på 11 * 4.5 m (plattan är isolerad med 40 cm cellplast). I väggarna ska jag ha en 4,5:a och en 14,5:a, takstolarna är 14.5 så det passar väl att lägga en 14.5:a där åxå o sen rulla ut en 4,5:a med sånndär papp på, borde räcka va?

Vad tror ni kostnaden blir för:

*Isolering
*Plast
*gles
*väggbeklädnad (OSB, spån, plywood??) (gips)
*El arbeten (om jag drar elen själv och låter behörig elektriker koppla det)
*Gips till taket

Om ni kommer på andra dyra saker som tillkommer så kan ni ju skriva dem åxå.
 
Exodus skrev:
Tjena

Har ett oisolerat garage på 11 * 4.5 m (plattan är isolerad med 40 cm cellplast). I väggarna ska jag ha en 4,5:a och en 14,5:a, takstolarna är 14.5 så det passar väl att lägga en 14.5:a där åxå o sen rulla ut en 4,5:a med sånndär papp på, borde räcka va?

Vad tror ni kostnaden blir för:

*Isolering
*Plast
*gles
*väggbeklädnad (OSB, spån, plywood??) (gips)
*El arbeten (om jag drar elen själv och låter behörig elektriker koppla det)
*Gips till taket

Om ni kommer på andra dyra saker som tillkommer så kan ni ju skriva dem åxå.
Jag kan bidra med vad det kostade för mig för ett isolerat dubbelgarage på 50 kvadrat. Tyvärr bara med 120 mm isolering, så där får du lägga på lite.

* Isolering: väggar + tak, 33 paket Roxul 40 = 4300 SEK
* Byggfolie: 3 rullar = 987 SEK
* Gles till taket: Ingen pejl, tyvärr, hade "över" sedan innan. Runt en tusenlapp.
* Väggbeklädnad: Gips + Spån 24 skivor styck = 3800 SEK
* Takgips: 71 takgips (1200x600) = 2200 SEK
* El: Till förbannelse. Slutade på runt 8000 SEK. Men då fick jag många uttag, en säkringscentral, CAT-5 nätverk, trefasuttag, spotlights på utsidan och 8 * 36W lysrörsarmaturer.

Summa summarum: Runt 20 papp. Majoriteten inköpt och hemkört från ByggMax.

Du bör även komma ihåg: Väggfärg, Takfärg, Spackel, Skruv, skruv och åter skruv, Latexfog, Taklist, Byggtejp och andra småsaker.

Samt eventuella verktyg som saknas och förbrukningsvaror som allt från Rollers till Slippapper.

"The Devil Is In The Details".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.