Ska snart sätta igång att isolera garage. Har isolering, folie samt gipsskivor. Någon som har tips på vart i garaget man ska starta så att det blir enklast?
 
På mellan 120 & 123 cm höjd.

Nä, allvarligt - vad menar du? :-?
 
Jag förstår inte heller riktigt vad du menar. Börja var?
Du skriver att du skaffat isolering, folie och gips. Jag skulle vilja veta en sak. Menar du med folie diffusionsspärr, alltså plast? I så fall ska du fundera lite enligt detta. Om du i ditt garage inte kommer att hålla +18 grader eller mer, så ska du inte ha diffusionsspärr. Vet du att du ska värma till +18 eller mer ska du montera diffusionsspärren. Den ska för tydlighetens skull i så fall sitta innerst, varma sidan.

Tartan
 
Starta i taket och gå nedåt eller i ett hörn i och göra klart väggarna och sedan gå uppåt taket?

Bra tips med 18 grader. Jag kommer ju inte direkt ha värme i garaget på vintern faktiskt. Husleverantören levererar dock plasten. Frågan är ju då om jag ska använda den.

 
Är det så att du har mer än 250 i takhöjd & behöver skarva väggskivorna, kanske? I så fall är det ju lättast att börja längst ner såklart. Lämna en tum öppet längst ner för fuktens skull. Konstigt med gips i garage, dock. Kräver ju väv & fuktskydd - målning i garage. Skulle personligen valt plåt eller plywood - finns rätt snygg sådan, även fuktskyddad. Enkelt. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.