Hej, har tänkt isolera ett altangolv som står på plint ca 50-80cm från mark. Jag har glasat in altanen, så tänkte isolera golvet för att behålla lite mer värme vår/höst, så det ej blåser in underifrån. Så alltså ej direkt för att skapa ett varmare golv.

Det är idag beklätt med brädor med mellanrum.

Jag tänkte då lägga så här uppefrån och ner:
1. Brädor (ligger där idag)
2. Vindduk (För att få svart färg nedåt)
3. 100mm frigolit
4. Trossbottenskivor

Min fråga är då. Finns det risk att det kan bli fukt av något slag om jag sätter allt lager på lager utan luftspalt?

Tänker att fukten borde väl bli mellan frigolit och brädor ev, men tycker att eftersom det är mellanrum mellan brädor och man sätter vindpapp så är det ju öppet för fukt att vandra iväg om det behövs, eller hur bör jag göra?

Bifogar bild på innegolv
 
  • Vertikala träbrädor med mellanrum, befintligt altangolv inför isolering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen??
 
Funkar nog helt ok som du skriver. En jag känner har gjort så för 15år sen och är inga problem med det.
 
  • Gilla
Nygge72
  • Laddar…
Han har nog ingen vindpapp men blir ju snyggare med det så är nog inte fel. Tror han bara limmade upp skivorna underifrån. Behövs ingen trossbotten egentligen om man kör med cellplast.
 
K krenr09 skrev:
Han har nog ingen vindpapp men blir ju snyggare med det så är nog inte fel. Tror han bara limmade upp skivorna underifrån. Behövs ingen trossbotten egentligen om man kör med cellplast.
Nej så hade man nog kunnat göra. Synd jag ej tänkte på det innan jag köpte materialet Men får väl sätta det på estet kontot det med då
 
  • Gilla
krenr09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.