A
Håller på med utbygget av hallen och försökt fråga i utbyggestråsen men utan svar så jag provar här .
Huset har hög sockel så för att få utbygget likadant är en sula gjuten och sen är det murat 8 skift Leca .
Tanken är att fylla med makadam 8/16 lägga 30 frigolit och gjuta en platta så så långt är det lugnt , funderingen är om man bör lägga en femma frigolit på insidan Leca innan man fyller makadamen ?utsidan utanför sulan ska isoleras sen men det är insidan som är funderingen
 
  • Grund av utbygge med gjuten sula, murade Leca-block och täckt med vit presenning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Pågående utbyggnad av en hall med gjuten sula och murade Leca-block, stöttor och byggmaterial syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ur isoleringssynpunkt tror jag inte du har någon nytta av det eftersom du skall ha frigolit högre upp. Ibland kan man använda en tunn frigolitskiva som rörelsefog, t.ex. när man gjuter en betongplatta intill en gammal stengrund, men jag ser inte det behovet här.
 
A
Tack , är ungefär så funderingarna gått hos mig också så då fyller jag och isolerar mot den varma delen som tanken var från början
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.