kristofer12345
Taket är av block o puts..vill bara tilläggisolera.
fogskum o pl600 är tänkt.
kom.med förslag o tips..

Mvh
Tak i förberedelse för isolering med stöttande träreglar och stolpjack mot husvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Terrass under konstruktion med stödstag, rundat fönster och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Skruv med bricka funkar också
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
kristofer12345
Johannes Carlsson skrev:
Skruv med bricka funkar också
Det använder vi också ! :)
 
kristofer12345
Skruv med bricka i vägg bredvid fogskum och träbit, med limrester synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skruv o bricka syns på bilden plus fogskum o lim pl 600..Detta borde gott o väl hålla!
 
Räcker nog med brickorna om du inte ska ha något extra hängandes
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
Johannes Carlsson skrev:
Räcker nog med brickorna om du inte ska ha något extra hängandes
Tänkte bara näta o putsa sen väldigt tunt..
 
Ibland säger en bild mer än 1000 ord ;)

Ja, jag hade också kört på skruv och bricka, så att det inte trillar ner någon gång i framtiden, för att pusten släpper eller liknande.
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
thomasx skrev:
Ibland säger en bild mer än 1000 ord ;)

Ja, jag hade också kört på skruv och bricka, så att det inte trillar ner någon gång i framtiden, för att pusten släpper eller liknande.
Vad säger du om isoleringen..tror det kan ge riktigt bra effekt! Bara jag tätar skarvar ordentligt..
 
Hur bra effekt det ger beror nog mycket på hur mycket isolering som redan finns. Om det inte finns någon isolering så kan det nog göra väldigt stor skillnad, men om det ligger isolering inne i taket/golvet, så blir skillnaden mindre. Om det sedan är så att det finns någon luftspalt mellan befintlig isolering och innergolv, och det letar sig tjuvluft in någonstans, då finns det en risk att det inte gör någon skillnad alls. Så det är viktigt att kolla att befintlig konstruktion är ok. Du vill ha varmare golv ovanför detta "undertak", antar jag.
 
Jag hade försökt fästa nätet i brickorna för att minska risken att nät och puts ramlar ner. Men det kanske inte behövs?
 
kristofer12345
redarn skrev:
Jag hade försökt fästa nätet i brickorna för att minska risken att nät och puts ramlar ner. Men det kanske inte behövs?
Jo det ska vi helt rätt. Detta var bara ett test.
 
För att underlätta montering kan man ju limma plattorna initialt, så de sitter på plats när man sedan sätter skruv och nät.
 
  • Gilla
kristofer12345
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.