Jag har ett oisoleratbetonggolv i tvättstugan som jag nu ska göra om. Är inte intresserad av att bila upp golvet och isolera med isodrän och sedan golvvärme.

Kan man göra någon snålisolering? Klinkers direkt på oisolerat golv är inget alternativ.
Min tanke var platon och sedan någon tunn "frigolit".

Är det en hemsk tanke att lägga klickgolv i en tvättstuga? Kommer inte att drälla med vatten eller likande.
 
albinson skrev:
Klinkers direkt på oisolerat golv är inget alternativ.
Varför inte?

albinson skrev:
Min tanke var platon och sedan någon tunn "frigolit".
Det skulle fjädra alltför mycket och klinkersen skulle lossna.

albinson skrev:
Är det en hemsk tanke att lägga klickgolv i en tvättstuga? Kommer inte att drälla med vatten eller likande.
Ja det är en hemsk tanke. Klickgolvet binder fukt underifrån och spilla vatten kommer du göra vare sig du vill eller ej.
 
Hej

Jag gjorde så här i 4*1,2 m stort utrymme där tvättmaskin, torktumlare, VP, shunt , golvvärmecentral, ångbastu aggregat nu huserar.
1) Bilade ner några kanaler för framtida golvvärmeprojekt i andra rum.
2) LK Systemskiva 30 direkt på betongen (Note! betongen är kanske 5 cm tjock och under bara sten och grus)
3) golvvärmeslinga i systemskivan
4) armeringsnät och 20 säckar betong på det ::). Bygger totalt ca 10-12 cm

Utrymmet så litet att värmeförlusterna är försumbara... men jag har ändå lite isloering.
I badrum, bastu som påbörjas nu kommer jag att bila upp alt och lägga singel sen 10 cm isolering sedan armering och slingor.

Hoppas detta kan vara till hjälp.

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.