Hej, vi skall bygga älvsbyhus, 1.5 plan. Vi undrar om det är någon annan här som isolerat sin övervåning. Vi skulle behöva lite hållpunker ang. kostnader och tjocklek på isolering mm.
Övervåningen är ca 64 kvm och 38 gradrs taklutning.
Tack på förhand
 
Har ni tid att vänta runt en vecka så kan du få reda på min offert från Ekofiber, vi bygger ett Frigg och har bestämt oss att vi skall ha ekofiber till att isolera ovanvåningen.

www.rich.nu
 
Självklart kan vi vänta, vi gör inget annat än väntar på detta hus..*ler
 
Beror på om ni skall göra arbetet själv och sedan om ni väljer att spruta isoleringen eller att lägga skivor.
I vårt fall har jag räknat på att virket på närmaste/billigaste byggmarknad går på 10.000:- och isoleringen i skivor lika mycket. Nu väljer vi förmodligen att spruta taket och då ligger detta på drygt 20.000:-

Alltså med eget arbete får vi isolerat på vinden till en kostnad av omkring 30-35.000:-. Då blir det isolerat men inte innertak och väggar utanpå läkten.

Komplett övervåning ligger väl på 100-200.000 beroende hur mycket arbete du gör själv samt materialval och "kontakter".
 
Fick idag en ungefärlig kostnad på isolering av min ovanvåning av Sven-Åke Jahrl på Ekofiber i Kristianstad
Själva isoleringen och sprutningen kommer att gå på runt 24000:- och material i form av vaxad wellpapp till luftspalt samt någon sorts duk som man häftar fast innanför glespanelen kommer att gå på runt 5000:- så runt 30kkr allt som allt, då är det isolerat m,ed 250mm i snedväggarna ända ner till takfot samt 400mm på den lilla vind som blir kvar. Det skulle ta ungefär en dag att göra det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.