Ska man kräva att innerväggarna i en badrumsrenovering isoleras?

  • Antal röster
    4
  • Omröstningen stängd .
Hej.

Jag håller på med en renovering av ett badrum i ett Älvsbyhus modell Höner. Då innerväggarna i huset inte är isolerade skrev jag i arbetsbeskrivningen att jag ville att detta skulle göras som en del i entreprenaden. Nu har min kreativa entreprenör uppenbarligen beslutat att inte isolera väggarna utan istället öppna upp väggarna endast så mycket som behövs för att man skall kunna dra in de nya vattenledningarna. Se bild:
2014-03-25 21.16.46.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag är ju inte dummare än att jag förstår att det blir betydligt mindre jobba att göra så och får väl avväga nyttan med att isolera väggarna mot den extra arbetsinsats som krävs. Min fråga till er alla är om ni anser att isolerade innerväggar i ett badrum är ett måste?

Mvh,

Peter
 
S
beror på om du vill att resten av huset ska höra när du skiter eller ej
 
Har du skrivit det på ett papper som entr. har godkänt så é det bara för dom att fixa det.
 
Ja. entreprenören har skrivet det i sin offert dessutom.
 
Då är diskussionen slut. Jag vill ha alla nya väggar jag bygger/renoverar isolerade (om de inte är massivt trä)
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
Om det är viktigt för dig så är det ju inget tal om saken om det står i offerten och det inte står något annat i kontraktet.

Om det var mest "kanske bra att ha" så begär prisavdrag matchande vad det skulle kosta entreprenören att isolera väggarna! (Kanske inte så mycket extra jobb, de ska väl ändå sätta våtrumsskiva på insidan.)
 
Nu är det isolerat och klart, ingen skall höra när jag skiter! :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.