Droppar fukt från fläkten och idag var det is invändigt och inne badrummet på fläcktkåpan. Så ska det väl ändå inte vara? Har golvvärme och oftast har jag den på 30grader men är kallt i rummet bara golvet som är varmt. Se bild på fläktkåpan
 
  • Fläktkåpa med isbildning och fuktdroppar på vit kakelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Stoppa dit ett kallras skydd, verkar inte finnas om de blir sådär kallt om fläkten, och den snurrar åt rätt håll?;)
 
  • Gilla
Katty och 1 till
  • Laddar…
P Patzie skrev:
Stoppa dit ett kallras skydd, verkar inte finnas om de blir sådär kallt om fläkten, och den snurrar åt rätt håll?;)
Tack för svar jag gissar på det med att det fattas förmodar att den snurrar åt rätt håll
 
Kan det vara så att du kör en köksfläkt eller kamin utanför som gör att det sugs in kall luft genom kanalen?:)
 
K
Verkar som du saknar kallrasskydd. Testa att hålla handen där och se om det drar kallt (när den inte är igång).

Ett alternativ kan vara att byta till en som har konstant drift, då behövs inte kallrasskydd.
 
  • Gilla
Katty
  • Laddar…
K Erik Deste skrev:
Verkar som du saknar kallrasskydd. Testa att hålla handen där och se om det drar kallt (när den inte är igång).

Ett alternativ kan vara att byta till en som har konstant drift, då behövs inte kallrasskydd.
Testa hålla handen och blåser kallt ser rakt igenom oxå då jag tog bort yterlocket.
 
K Erik Deste skrev:
Verkar som du saknar kallrasskydd. Testa att hålla handen där och se om det drar kallt (när den inte är igång).

Ett alternativ kan vara att byta till en som har konstant drift, då behövs inte kallrasskydd.
 
  • Svart köksfläkt i närbild monterad på vit kakelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Inte bästa bild men man ser bara fläcktproppelern. Det ska vara stängt på sidorna med kallskyddet då den inte är på fläckten, har jag förstått det rätt då?
 
det där är väl en anslut från jula om jag inte ser fel och den ska ha ett kallras skydd som följer med.
inte det bässta kallras skyddet heller eftersom det har en förmåga att klegga igen och alltid vara öppet.
Hade en såndär monterad i ett år ca isom var gång hela tiden tills jag gav upp och köpte en riktig istället eftersom den började låta som en stenkross.
 
I ikeo skrev:
det där är väl en anslut från jula om jag inte ser fel och den ska ha ett kallras skydd som följer med.
inte det bässta kallras skyddet heller eftersom det har en förmåga att klegga igen och alltid vara öppet.
Hade en såndär monterad i ett år ca isom var gång hela tiden tills jag gav upp och köpte en riktig istället eftersom den började låta som en stenkross.
Helt rätt den är från jula. Tack för infon ska kolla upp det närmare
 
Katty Katty skrev:
Helt rätt den är från jula. Tack för infon ska kolla upp det närmare
Problemet löst den hade ett kallrasskydd som inte var installerat. Tack för all hjälp ingen fukt eller is idag och varmt i hela badrum
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.