Och super konstig sak har hänt och behöver ej hjälp :)
Vi har hyr ut huset så vi är osäkra vad som hänt men när vi kom till huset så droppade de vatten från luftvärmepumpen och då såg vi att filtret var hårt som is och när vi lyfte på filtret var det fullt med is snö och det är sommar här. Va skam ha hänt? Någon annan som varit med om detta och har några tips hur vi kan göra?
 
  • Person som installerar en luftkonditionering med hjälp av en lampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kör ni värme nu på sommaren eller är det AC?
 
A
prova med att starta om den brytströmmen några minuter
 
  • Gilla
Unaluna
  • Laddar…
Har råkat ut för det då en kund satt den på 16 grader och låst på fläktläge 1 och det var ca 30 grader inne.
Skitiga nylonfilter gjorde inte direkt saken bättre.
Om det var kundens inställningar i kombo med skitiga filter eller om något hängt sig är jag ej säker på men även på den bröts strömmen och startades med högre manuell fläktinställning och 20 grader och sen har jag inte hört något.
 
  • Gilla
Unaluna
  • Laddar…
B Boende45 skrev:
Kör ni värme nu på sommaren eller är det AC?
Vi kör på kallt läge ac (gästerna som använt vet jag inte om dem ändrat.)
Vilket läge är bäst att ha
 
C Comfort Thomas skrev:
Har råkat ut för det då en kund satt den på 16 grader och låst på fläktläge 1 och det var ca 30 grader inne.
Skitiga nylonfilter gjorde inte direkt saken bättre.
Om det var kundens inställningar i kombo med skitiga filter eller om något hängt sig är jag ej säker på men även på den bröts strömmen och startades med högre manuell fläktinställning och 20 grader och sen har jag inte hört något.
vilket är egentligen det bästa läget, som man kan ha hela tiden helst så man inte får gäster som pillat på fel spakar så kan man ha det så hela sommaren.
 
U Unaluna skrev:
Vi kör på kallt läge ac (gästerna som använt vet jag inte om dem ändrat.)
Vilket läge är bäst att ha
Bästa läget i juli med nuvarande elpriser är AVSTÄNGD med huvudbrytaren.
 
Personligen skulle jag inte stänga av kylfunktionen då det blir olidligt varmt och svårt att sova med allt det innebär, stänger inte av ac i bilen heller för att spara bränsle.
Billigast hos mig är kylfunktion och full fläkt med oftast 22 grader inställt och den går då dygnet runt på låg last och då väldigt ekonomiskt.

men självklart är det billigast att stänga av och köra utan ac i bilen och helst bara duscha kallt om inte komfort finns med i bilden ;)
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.