iPod Touch har kommit upp några gånger här på forumet, men jag tror det finns massor som man kan använda en sån till, och som kunde vara intressant att avhandla i en egen tråd. Förutom det uppenbara, att det är en cool mp3-spelare, som också kan spela diverse filmer, så är det ju faktiskt en liten handdator till lågt pris och med wifi och pekskärm.

Jag funderar t.ex. att köpa en för att väggmontera i köket. Den kunde då spela musik från nätverket, kanske också från Spotify och internet-radio, och man kunde surfa på den. T.ex. ha favoriter till recept-databaser osv. Det har precis kommit en ny generation, och 8GB-varianten ligger runt 1.800 :-

Nån mer som går i samma tankar, eller nån som redan använder en Touch till detta? Funkar det bra, och vad mer kan den ev. användas till än vad jag skissat på? Följer det med hållare för väggmontering, och om inte hur ordnar man detta snygg enkelt och billigt?
 
Det följer inte med hållare för väggmontering. Vissa har löst det genom att använda en docka som monteras i en liten nisch eller på ett hyllplan. Det finns också lösningar som I-port's inwall: http://www.iportmusic.com/products/in-wall den bygger dock på ett helt system. En brodit hållare skulle nog fungera bra, har en sådan i bilen, det finns varianter med genomgång för dockanslutning.

Hemma använder vi ipod touch bl.a. som fjärrkontroll till att styra air tunes och apple tv, för vått bruk har vi en otterbox så att man kan styra musiken när man ligger i spa badet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.