Hade tidigare en bra android-app för att synca bilder till en share på nätverket så snart mobilen 1 var uppkopplad på wifi hemma och 2 laddades.

Nu önskas något liknande fast för iphone. Har hittat några appar men det som verkar mest lovande "Photosync" har en årskostnad. Betala en gång kan jag göra, men inte årsvis förevigt.

Helst önskas att appen kommer ihåg vilka bilder som redan överförts.

Jag vill inte använda Icloud, Itunes eller någon molntjänst.

Har någon ett bra tips?
 
Resilio Sync är otroligt smidigt för all slags privat synkning. synkar helt oberoende av plats. Kräver dock att minst en annan enhet är på samtidigt som telefonen. Den har ett speciellt läge för bildsynkning. Funkar med de flesta OS.
https://help.resilio.com/hc/en-us/articles/205506809-How-to-use-Camera-Backup-all-mobiles-

”Hör vad du säger” men iCloud Bildbibliotek är allra smidigast. Kräver dock i princip alltid att du uppgraderar.till minst 50GB för 9:-/mån för att härbärgera bilder. Fördelen är också att du får ett webbinterface för biblioteket och att mobila enheter kan skala ner bilder temporärt för att spara utrymme.
 
Tack för tipset, testar ikväll!
 
MathiasS MathiasS skrev:
Betala en gång kan jag göra, men inte årsvis förevigt.
Så här ser det ut för mig med Photosync. Visste ärligt talat inte att de börjat ta betalt.

Skärmbild av PhotoSync-appens prissättning med olika köpalternativ, inklusive engångsköp och prenumerationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
du har lite andra alternativ än vad jag har som ny kund...:)
 
MathiasS MathiasS skrev:
du har lite andra alternativ än vad jag har som ny kund...:)
Prova att kontakta dom om du tycker att "lifetime" är intressant. Kanske är de "medgörliga".
 
Inte exakt vad du frågar efter men Google Foto appen synkar bilder till "molnet" automatiskt, tex. när man är ansluten till wifi.
 
Testade resilio sync enligt Johans tips ovan och den verkar göra exakt det jag vill. Tack för tipset @Johan Gunverth!
 
  • Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Hade tidigare en bra android-app för att synca bilder till en share på nätverket så snart mobilen 1 var uppkopplad på wifi hemma och 2 laddades.
Vad hette den appen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.