Efter teknikproblem med streamad bildkvalitet, vilken slutade med att apple-tv köptes in, så slog jag till och köpte en ipad mini för att styra lyssnandet (Wimp) och tv-tittande (Viaplay, svt play mm). Gick in en av de större affärerna och bad om den senaste ipad min, med retina skärm plus några andra specifikationer. Hade ingen koll på vad det skulle kosta och hur skärmen/ boxen med utrustningen skulle se ut. Betalde och såg glad ut (om man nu gör det). Efter några dagar vart jag osäker på om jag verkligen köpt den senaste versionen. Kollade kvittot, men ingen tydlig info. kollade med pricerunner/apple hemsidan och priset stämde inte, samt vikten stämde inte heller. Notera att det finns bara två versioner och har bara funnits två. Jodå jag hade blivit bondfångad och köpt den äldre versionen. Butiken hävdar att det inte är så enkelt, men jag hävdar tvärtom. De vill bli av med den äldre versionen och hoppas att kunden inte upptäcker felet. Mitt råd är se upp. Då jag inte kunde priset och hur kartongen skulle se ut så var jag ett lätt byte. Utseendemässigt är det bara mycket små detaljer som skiljer de två produkterna åt, men upplösning i bildkvalitet, moderna processor mm så finns en skillnad.
 
om du har bett att få en med retinaskärm och fått en utan är det väl bara att lämna tillbaka med hänvisning till att du inte fått det du bett om?
 
  • Gilla
Rob1n
  • Laddar…
Jodå den byttes, men vad hade hänt om jag inte gjort upptäckten 6 månader senare?
 
Hade du inte märkt det på ett halvår kanske det var lika bra att du fick den enklare modellen? :)
 
Så ser inte jag på saken, men du kanske är säljare på Siba��
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.