Hej!

Ni kanske redan upptäckt det, men sen man uppdaterat till iOS 9 så ser många hemsidor som tidigare varit snyggt anpassade till skärmen inte längre så bra ut.

Se bifogad bild.

Använder en iPhone 6.

Tack för en bra site för övrigt :)
image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
F
image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Samma här på en 5s
 
richardtenggren
Jag har kört betan och stört mig på att få scrolla i sidled för att se all text😌
 
Tack för info, då slipper jag uppdatera till iOS9 närmsta tiden :)
 
richardtenggren
Det är byggahus som har problem, inte iOS 9😜
 
aaaahh, skit också. Då måste jag väl uppgradera ändå.... :)
 
Appen funkar fint på min ios9
 
KristinaRT
Jag tänker göra som alltid; avvakta med uppdateringen, tills fösta buggfix-uppdateringen kommer (om några veckor förmodligen)....

En kollga har slitit i timmar med att bara få telefonen att vara telefon, efter uppdateringen - INGET fungerade, inte ens att ringa :(
Första versionerna är alltid fulla m buggar, så jag begriper inte varför folk inte lär sig och avvaktar???
 
Ytterligare ett problem med iOS 9 är att det är svårt att logga in på Byggahus i ipaden. Så här ser det ut när man försöker. image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
KristinaRT skrev:
Jag tänker göra som alltid; avvakta med uppdateringen, tills fösta buggfix-uppdateringen kommer (om några veckor förmodligen)....

En kollga har slitit i timmar med att bara få telefonen att vara telefon, efter uppdateringen - INGET fungerade, inte ens att ringa :(
Första versionerna är alltid fulla m buggar, så jag begriper inte varför folk inte lär sig och avvaktar???
Det var inte så att han installerade ios9-beta? Sånt där har aldrig hänt mig med en skarp ios-version.
 
osiris skrev:
Det var inte så att han installerade ios9-beta? Sånt där har aldrig hänt mig med en skarp ios-version.
En del människor har tur, en del har otur. Varje gång det kommer en uppdatering så fylls Facebook av desperata problembeskrivningar, ofta från folk som är både intresserade och initierade när det gäller digital teknik.
Sådant gör förstås en digital analfabet som mig livrädd, men trots det har jag aldrig drabbats av ett enda bakslag vid uppdatering av iOS under de sex år jag kört med iPhone.

Så, det verkar slumpartat.
 
richardtenggren skrev:
Jag har kört betan och stört mig på att få scrolla i sidled för att se all text��
Det är fler sajter än Byggahus som har samma problem i iOS 9. Den nya iOS-versionen har en del buggar tyvärr.
Scrollningen sidledes och problemet med att logga in tror vi att vi har fixat en work around till som ska börja funka från och med i natt. I morgon bitti ser vi resultatet.
 
Har man gamla inställningar för mobildata (APN-inställningar från då man hade iOS 6) finns dessutom en risk att man tappar datakontakten. Apple har uppdaterat inställningsformatet och missat att migrera datat från det gamla formatet till det nya.
 
Tror grundproblemet för mig är att Apple bytt typsnitt. Bokstäverna är något bredare och jag upplever att de sitter lite glesare.
 
KristinaRT
Nix, ingen beta-version....

Personen var inte glad, ganska mycket som försvann. Men som sagt, orsaken till att jag alltid väntar till första uppdateringen av det nya kommer, det brukar inte dröja mer än någon eller några veckor :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.