I väntan på att bygga nytt har jag flyttat in i en större (250kvm) villa från 50-talet, renoverat till viss del 1989. I källare finns garage, tvättavdelning och intilliggande relaxavdelning. Plastmattan i duschutrymmet har släppt och viss dålig lukt finns.
Nu undrar jag om det finns ekonomi att ha en sån avfuktare i ett gammalt hus? Kläderna torkar ju snabbare plus att luften cirkulerar väl bättre?! Och framför allt, har jag någon användning för den om jag bygger nytt hus?
 
Det här med ekonomi är svårt... :)

Hur mycket saker och ting är värda är inte alltid så lätt att säga, vad jämför man med? Det kommer att vara dyrare att köpa en avfuktare än att inte göra det, men luften skulle sannolikt förbättras och tvätten skulle torka fortare. Hur mycket är det värt?

Kan bara säga att vi är nöjda med vår avfuktare till källaren i 60-talshuset även om vi inte kommer att "tjäna in" investeringen monetärt sett.

/elin
 
Det finns billiga apparater för ca 1000 kr som räcker för att torka tvätt och hålla badrummet torrt med, och så finns det dyrare saker som håller hela källaren torr.
 
Ja dom funkar ju bra, så länge där är vatten i vattenlåsen :surprised: men när dom är torra (vattenlåsen) då kan man stänga avfuktaren, så den inte drar in all odör ::)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.