Tänker köpa ett inverterelverk med trådlös fjärrstart. Storlek 3500-4000 W. Någon som har tips? Honda är som bekant betydligt dyrare, men är det så mycket högre kvalite? Kommer att driva enklare maskiner på mitt sommarstället. Vattenpump, kap/girsåg, vinkelslip, mickro, dammsugare mm.
 
E
A arvid53 skrev:
Tänker köpa ett inverterelverk med trådlös fjärrstart. Storlek 3500-4000 W. Någon som har tips? Honda är som bekant betydligt dyrare, men är det så mycket högre kvalite? Kommer att driva enklare maskiner på mitt sommarstället. Vattenpump, kap/girsåg, vinkelslip, mickro, dammsugare mm.
Utan att veta säkert menar jag att Hondan ger fin utspänning och är en robust smidig konstruktion.

Champion är ett populärt märke, här exempelvis deras 5kW modell:

Champion 5500W bensindrivet elverk med gula detaljer och flera uttag, USA-flagga i hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bauhaus har sålt dylika vet jag.




Men det skulle inte förvåna mig om det idag finns billigare kinaelverk med acceptabla egenskaper.

Clas Ohlson har en modell på 3kW som folk verkar nöjda med exempelvis :

Blå 3kW bensindriven elverk Cocraft HG3000 med kontrollpanel och hjul.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Då får du även ut 12V som en del elverk erbjuder. Såklart ingen fjärrstyrt men ändå rätt stor prisskillnad.
 
Sett i reklamen att man kan kompletera med solpaneler och batteri. När sedan den laddade strömmen ej är tillräcklig så startar då ett elverk. Detta låter bra, som ett alternativ vid min sommarstuga. Då kan man tex. ha lite enklare belysning på i huset utan att elverket måste gå. Någon som vet vart man kollar sådan utrustning?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.