Hej!

Är det någon som vet om det är möjlig att montera ner inbyggda skjutdörrar i väggen från 60-talet utan att riva ner hela jäkla väggen?

Har olika typer av invändiga skjutdörrar, både enkla och dubbla. De dubbla går ju liksom att dra ut så långt att dom går att vinkla ut i rummet men hur jag en gör och letar efter lösningar får jag inte ner dom.

Bifogar lite bilder.

PIC_20160611_160123.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

PIC_20160611_160141.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
dalslänningen
  • Laddar…
Mitt svar är nej. Vi tog bort en skjutdörr i vår 60-talsvilla nu när vi helrenoverar. Vi var då tvungna att ta ner hela väggen och därmed dörren. Jag kan bara säga att du antagligen inte får bort den helt utan att göra stora ingrepp i väggen. Helt sjuk konstruktion, rejäla grejer.

Varför vill du ha bort dem? Beroende på anledningen kanske det finns några andra alternativ...
 
Hej. Vi har exakt likadana dörrar och vi har exakt samma funderingar. Vi vill i och försig ha kvar dörrarna men hos oss är det tre av fyra dörrblad som hänger snett. Skulle såååå gärna vilja justera dem. Men blir int klok på konstruktionen.
Så min fråga: klurade ni ut hur man får bort dem???
 
Jag har tyvärr inga goda nyheter. När denna tråden skapades behövde jag komma in samma vägg som dörren var i, därav ville jag montera ner den. Nu löste jag mitt ursprungliga problem utan att montera ner dörren.

En vacker dag vill vi iof gärna fräscha upp dörrarna så det finns absolut ett värde i att veta OM det går. Som det känns nu så får man nog öppna väggen.
 
Tack för ditt svar. Tycker själv att DET MÅSTE GÅ :banghead: De hade ju så smarta och finurliga idéer på 50-60-talen. Jag ger mig inte än. Ska höra med en gammal snickare som borde veta hur de byggde förr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.