Jag undrar om det finns ett intresse av att mått beställa färdig bockade rör till badrum tex. Med 10 cm kap mån ungefär. Jag bockar rören som du vill ha dom med 10 cm kap mån ungefär, med mått som du har angivit. Mäter man stum mått i ett 90° hörn tex så drar jag av 2 cm automatiskt för det är vad ett klammer bygger.

Mvh Mathias
 
Krilleman
Ursäkta men, vad...?

Försöker du sälja färdigbockade rör i ett konsumentforum?

Kan detta tolkas som reklam för ett företag? ("matte_83 AB"?)
 
lär dig skriva också...särskrivet så det skriker ;)
 
Redigerat:
johanfa skrev:
lät dig skriva också...särskrivet så det skriker ;)
Alltid pinsamt när man ska rätta någons skrivkunskaper och stavar fel :)
 
  • Gilla
Tobbe87
  • Laddar…
Haha bjuder på det ;) (alltid farligt att skriva på enheter med korrigering av ord..)
 
Redigerat:
  • Gilla
hantverkare1
  • Laddar…
Äh, Matte har bara köpt ett dyrt proffsverktyg för att göra ett fåtal bockningar och nu behöver han få hjälp att täcka kostnaden :)
Det är nog värre med pressverktyget från REMS. Marknaden för färdigpressade rörkoppel bör vara liten.
 
Krilleman
Har inte "alla" två fromax 55: or hemma?! En för 15mm och en för 12mm?! ;)

http://www.fromax.com/no55.html

no55.gif
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
johanfa och 1 till
  • Laddar…
Jo.
 
Krilleman
JerreEssberg skrev:
Jo.
Jag vilar min väska! (fast på engelska)
 
krilleman_215 skrev:
Har inte "alla" två fromax 55: or hemma?! En för 15mm och en för 12mm?! ;)

[länk]

[bild]
OT men en sån försökte jag mig på att använda för första gången häromdagen, 15mm rör. Fick inte ens en uns av böj på det. Dvs,jag fattar inte hur man gör..eller ska man vara Hulken?
 
  • Gilla
johanfa
  • Laddar…
Krilleman
olofh skrev:
OT men en sån försökte jag mig på att använda för första gången häromdagen, 15mm rör. Fick inte ens en uns av böj på det. Dvs,jag fattar inte hur man gör..eller ska man vara Hulken?
Det går alldeles ypperligt att bocka allt som är 15mm tunnväggigt med denna. Koppar, Elförzinkat, Rostfritt.

Rostfritt kräver mer av dig själv i form av muskler dock.

Hur lyckade du inte att bocka med denna?!

Saxat:

I FROMAX bockverktyg Nr. 55 bockas både hårda och mjuka koppar-, stål-, aluminium-, rostfria och liknande rör utan att verktyget behöver fastspännas i ett skruvstycke. Rören behöver inget invändigt stöd. Verktyget är graderat 0°- 180° vilket gör att exakta bockar erhålles. Verktyget är ytbehandlat för att motstå rostangrepp.
 
krilleman_215 skrev:
Det går alldeles ypperligt att bocka allt som är 15mm tunnväggigt med denna. Koppar, Elförzinkat, Rostfritt.

Rostfritt kräver mer av dig själv i form av muskler dock.

Hur lyckade du inte att bocka med denna?!

Saxat:

I FROMAX bockverktyg Nr. 55 bockas både hårda och mjuka koppar-, stål-, aluminium-, rostfria och liknande rör utan att verktyget behöver fastspännas i ett skruvstycke. Rören behöver inget invändigt stöd. Verktyget är graderat 0°- 180° vilket gör att exakta bockar erhålles. Verktyget är ytbehandlat för att motstå rostangrepp.
Inte exakt den utan samma typ från biltema.la i kopparröret o försökte vrida runt. Mer handhavandefel än klen,löste det med sand och knä/ben
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.