Hej!

Jag funderar på att köpa en Cylinda diskmaskin (DM8133) men lyckas inte klura ut hur stora tallrikar man kan ha i underkorgen då mellankorgen är kvar i maskinen.

Specen från Cylina säger:

Största tallrik i överkorg 23 cm
Största tallrik i underkorg 35 cm


Dock vet jag att detta mått är med urtagen mellankorg eftersom jag testade detta på en snarlik maskin jag sett i en fysisk affär. Jag har ställt frågan till Cylinda, men ingen har kunnat svara på hur stora tallrikar underkorgen klarar med mellankorgen i... :(

Har någon här händelsevis en sådan maskin och kan kolla vilka mått som gäller?
Jag vill gärna att våra vanliga tallrikar (27 cm) skall passa.

Hälsningar,
Anders
 
Uppdatering: Helt sjukt att Cylinda inte kan svara på en så enkel fråga trots upprepade telefonsamtal till "supporten". Ringer man växeln och ber att få tala med en ansvarig så kopplas man bara till tillbaka till supporten. "#¤"!¤!""%#%

Efter 3:e försöket får jag veta att "Återförsäljarna ska kunna svara på detta". WTF! (Hur troligt är det?). Hursom ringde jag tretti.se som efter en lång telefonkö svarade att: "Va?! Det kan vi INTE svara på, vi har ju så många varor i lager att vi inte kan veta allt om alla varor" och hänvisade mig tillbaka till Cylinda. Återigen ¤"#¤"#¤!

Således kommer jag inte köpa en maskin från Cylinda (nu i alla fall). Jag är övertygad om att det är en brandad Asko tillverkad i Slovenien, frågan är ju bara vilken det är.... för hitintills har Asko varit hjälpsammare än Cylinda/Elektroskandia.

Om någon ansvarig på Cylinda/Elektroskandia läser detta: Skäms! Sämre support får man leta efter! Om man ska behöva krångla såhär mycket innan köp kan jag bara misstänka vad som händer om maskinen skulle behöva garantiservice.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.