Hej

Håller på att planera en flytt av ett taffligt placerat kylskåp i ett funkiskök från 40-talet. Tanken är att återskapa det förråd man rivit ut för att ge plats åt kylen, och flytta kylen fristående till en annan del av köket.

Efter att ha plöjt igenom hela internet efter en okej snygg kyl/frys inser jag att det ser mörkt ut, ifall man inte vill att kylens lucka ska sticka ut framför övriga inredningens 600-modul.

Så jag började snegla på integrerade kylar eftersom de har snävare mått. Men då jag inte är intresserad av att bygga in kylen i samma stil som övriga köket funderar jag på hur dessa kylar är att använda fristående? Har någon erfarenhet av det?

Ett alternativ jag ser framför mig är typ att bygga en modul i mdf eller korslimmad skiva, i helt avvikande stil, som helt enkelt står fritt längs köksväggen. Men eftersom jag inte hanterat integrerade kylskåp förut vet jag inte om det är korkat/innebär något särskilt man måste tänka på?

Har någon input?
 
Skulle jag inte göra då de integrerade har mycket mindre volym. Bättre att bygga en ny front till en fristående enhet om du ska experimentera.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.