Hejsan,
vad finns det för tillverkare av integrerade kylskåp/frysar? Vi tittar just nu på Kvik och dom har en AEG frys och en AEG kyl för inbyggnad, med rätt saftiga priser (10kkr+ per st) . Jag kan dock inte hitta andra motsvarande produkter som är c:a 180 cm höga för inbyggnad.
Är det någon som har nån erfarenhet/kunskap om detta, eller är de AEG vitvarorna från Kvik prisvärda?
 
Hej!
Ledsen att göra dig besviken, men jag har lagt åtskilliga timmar på att leta efter inbyggnads eller integerade men inte hittat något billigare än det som du redan har hittat. Ikeas inbyggnads är billigare med där finns bara kombinerade kyl/frys dvs det blir väldigt lite frys om man väljer två sådana.

Jag gav upp min dröm (för dyrt) och köpte den vanliga varianten i stället. :'(
 
Tack så mycket,
men tyvärr är detta inte ett alternativ för oss, då vi verkligen vill ha dem inbyggda. Jag får fortsätta att leta. Man kommer iallafall undan rätt bra bara genom att beställa ugn, häll etc från någon annan leverantör än de som levererar skåp/luckor.
 
Kolla på Pricerunner:
http://se.pricerunner.com/home-appliances/freezers/browse
och väljt "integrerad" under "typ" i menyerna till vänster. Du kan välja storlek lite grovt också.
Länken är för frys, finns motsvarande för kylar.

Det ger i alla fall en grov översikt över vad som finns, sen får du djupdyka och kolla exakta specifikationer på de som verkar intressanta.
 
Tackar,
har kollat och kollat men det ser faktiskt ut som så att det inte finns så mycket mer alternativ om man vill ha fullhöjds varianter (180cm) och inte vill ha kombi kyl/frys.
 
Miele!
 
Hejsan!
Vi har också letat efter integrerade kyl/frysskåp eftersom vi vill dölja dem för att få mer av den rätta känslan i vårt hus från 1890-talet. Dock fann vi ganska snart att de högre skåpen inte finns som integrerade varför vi fick ge upp denna tanke. De försäljare som vi pratat med har dessutom rekommenderat oss att inte köpa integrerat då de upptäckt att det kan innebära problem med anordningen som får det hela att fungera. Exakt vilka problem som de pratade om har jag tyvärr inte lagt på minnet, men tydligen så har anordningen brister.

Hoppas du finner det du letar efter!
 
Hemmakatten
Jag har också letat mycket efter helintegrerade frysar och kylskåp. Jag har hittat ett par kylskåp i fullhöjd men inget frysskåp (måste ha missat AEG).

En annan variant som fungerar bättre är att ha 2 stycken kylskåp 90 cm höga och 2 st frysskåp 90 cm höga. Där finns det flera märken att välja på för helintegrering. Fördelen med dessa är att man kan sätta skåpen hur man vill, antingen de två kylskåpen ovanför varandra eller tex kylskåpen upptill och frysskåpen nertill. Nackdelen är ju förstås att det blir dyrare med 4 skåp än med 2. Å andra sidan så kostar kyl/frysskåp med två kompressorer mer än de som bara har en. En till nackdel med helintegrerade skåp är att själva kyl- och frysutrymmet blir mindre, men om man ska ha 180cm höga skåp (eller två st 90cm) så har det kanske mindre betydelse.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.