Hej,

Vi ska helrenovera vårt kök och har varit i kontakt med en köksleverantör som gjort en ritning åt oss. Vi ska i köket ha en integrerad tvättmaskin och vår leverantör har planerat in att den ska stå i samma kolumn som ugn och micro. Tvättmaskinen längst ner med ugnen ovanpå. Det blir snyggt och praktiskt i planeringen men min farhåga är att tvättmaskinen ska ta skada av ugnen när den är varm. Vår köksleverantör tror inte att det ska vara ett problem men jag är lite nyfiken ifall någon här på forumet som har erfarenhet av vitvaror delar den uppfattningen,

Med vänlig hälsning,
Bulldog
 
A
Tvättmaskin i kök är ju inte så vanligt i Sverige, kan dock inte se att ugnen skulle påverka på något sätt.
Och är det praktiskt vilket inte jag kan se så ... Varför inte?
 
Det känns spontant lite knäppt. Har haft integrerad tvättmaskin i köket och det funkade fint (även om det är bättre med en tvättstuga förstås om man har rum). Men att ha den precis under ugnen... Spis/ugn genererar mest smuts i vårt kök så att ha tvättmaskinen just där... (Gissar att spishällen inte sitter där också?)
 
tror inte ugnen blir så varm hade ugnen brevid kylen och kylen var varmare på utsidan än ugnen , sen ska man väl helst ha tvättmaskin där det finns golvbrunn .
Vet om att vissa har fått nej från sin bostadsrättsförening att ha tvättmaskin i köket .
 
Hej och tack för svar,
Tyvärr har vi inte plats att installera tvättmaskinen i ett separat utrymme så därför får det bli i köket. Vi har inte fått besked om några restriktioner från förening eller försäkringsbolag. Att tvättmaskinen hamnar just under ugnen är då vi helst inte vill ha ugnen under spisen pga. barnsäkerhet. Därför hamnar ugnen i samma kolumn som tvättmaskinen. Jag bifogar en bild så kan ni se hur planen ser ut just nu.
Skärmavbild 2015-08-09 kl. 19.36.27.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.