Ja, vi har då en gammal fristående kyl/frys som snart kommer gå sönder och vill byta ut den. Den befintliga är 178 cm hög och 55 bred - hittar ingen ny som passar! Den står mellan vägg och köksstomme så det finns inget skåp att ställa en integrerad kyl/frys i. De enda som passar med mina mått är just integrerade så nu undrar jag om någon dels har något annat smart tips eller vet om man kan ställa en integrerad fritt? Hur löser handtag tex? Tacksam för svar!
 
A
J johannaak skrev:
Ja, vi har då en gammal fristående kyl/frys som snart kommer gå sönder och vill byta ut den. Den befintliga är 178 cm hög och 55 bred - hittar ingen ny som passar! Den står mellan vägg och köksstomme så det finns inget skåp att ställa en integrerad kyl/frys i. De enda som passar med mina mått är just integrerade så nu undrar jag om någon dels har något annat smart tips eller vet om man kan ställa en integrerad fritt? Hur löser handtag tex? Tacksam för svar!
nej du får ställa en "normal" kylmöbel fritt i stället kommer ju se heltokigt utan dörr och handtag.
 
electroluxaren skrev:
nej du får ställa en "normal" kylmöbel fritt i stället kommer ju se heltokigt utan dörr och handtag.
Svårt att öppna om inte annat… :) Jag har kollat på Elgiganten och några vanliga sidor för vitvaror men inte hittat något som passar i mått. Men kollade på prisjakt enligt annat tips och där fanns flera. Så problemet löst.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Prisjakt listar 46 fristående kyl-frys som har en bredd mellan 510 och 556 mm samt en höjd om minst 151 cm.
Här: [länk]
Stort tack! Inte ens tänkt att söka där. Hittade flera, av kända märken också. Tack!
 
J johannaak skrev:
Stort tack! Inte ens tänkt att söka där. Hittade flera, av kända märken också. Tack!
Glömde sortera bort integrerade, så något färre. Alla av Cylinda var slut och sen flera okända märken som Scandometric, Blomberg, Beko och Indesit. Så inte helt nöjd ändå.
 
A
J johannaak skrev:
Glömde sortera bort integrerade, så något färre. Alla av Cylinda var slut och sen flera okända märken som Scandometric, Blomberg, Beko och Indesit. Så inte helt nöjd ändå.
Scandometic å blomberg kinesiskt
beko turkiskt
indesit rimmar på skit italienskt detta märke använder Whirlpool numera och är troligen det bästa av dessa listade, se till att du får 5 årsgaranti oavsett vad du inhandlar.

Men vad är det som du upptäckt när du säger att det håller på att gå sönder? är det gammalt kan det ju hålla 15 år till!
 
electroluxaren skrev:
Scandometic å blomberg kinesiskt
beko turkiskt
indesit rimmar på skit italienskt detta märke använder Whirlpool numera och är troligen det bästa av dessa listade, se till att du får 5 årsgaranti oavsett vad du inhandlar.

Men vad är det som du upptäckt när du säger att det håller på att gå sönder? är det gammalt kan det ju hålla 15 år till!
Inredningen håller på att falla i bitar, hyllor och lådor med mera. Har varit krångligt att få tag på nytt. Den stod här när vi flyttade in så är minst 12 år gammalt. Tanken var att ligga steget före och inte stå här med trasig kyl/frys och 3 hungriga barn. Men nu vet jag inte längre.

Ska besöka Elon som hade något cylinda som borde passa och fundera efter det.

Vi behöver egentligen fullstorlek på kyl och frys (5 i hushållet) men det kräver en större omorganisation av hyllor och samma mått ändå.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.