Hej! Vi flyttar inom kort till vårt första hus och skissar på ett nytt kök

Har efter en hel del efterforskning lyckats hitta några maskiner som verkar fungera till IKEAs 80cm höga metod köksluckor, önskar lite synpunkter på vilken maskin jag bör välja. Önskemålet är kort och gott en tyst, kvalitetsmässig maskin mellan 6-12tkr, indikering av tid kvar i golvet verkar bra. kvalitet per krona är viktigast.

Ikeas maskiner tycker jag inte känns kvalitetsmässiga så de går bort.

Cylindas maskiner fungerar om man sänker maskinen så mycket det går vilket ger en kant upptill på luckan på ca 6cm innan knappsatsen börjar, det känns inte bra.

Electrolux har maskiner med funktionen "sliding door" viket gör att de ska fungera bra med ikeas system, här tittar jag på t.ex ESL9000

Siemens har maskiner med funktionen "variohinge" som jag förstår motsvarar sliding door. t.ex SX76N095EU


I övrigt så har jag valt siemens i hela köket, men diskmaskin har jag inga erfarenheter om, tacksam för era synpunkter och erfarenheter


Mvh Martin
 
A
fortsätt du med Siemens
IKEAs kommer ju från Electrolux så du bör se likheten
 
Inte så nöjd med IKEAs, men den funkar. Diskar långsamt men bra och är ganska tyst, torkar dåligt och korgarna är lite rangliga.

Cylinda hade vi i lägenheten innan vi flyttade och den var det inget fel på. Däremot var Cylinda-kylskåpet det sämsta jag har haft.

Så Siemens är nog mitt råd. Som sagt, se till att det är variohinge annars passar den inte.
 
Tack, nu är jag även 100% på att siemens variohinge passar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.