Hej
jag har ett hus som är byggt 2009 med golvtermostat T2. Jag har ingen instruktionsbok till den och jag har letat ihjäl mig så nu hoppas jag på er :)

Bild nedan

Golvtermostat T2 på vägg med blå bakbelyst display visar 20.7°C.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Christenson Clses
  • Laddar…
tack men problemet är den inte är till den versionen.. knapparna sitter inte på samma ställen och den har en funktioner som inte min har.....min är från 2009 ca....
 
Vad är skillnaden menar du? Modellen innan den du har hade förre knappar.
 
M Martinez74 skrev:
tack men problemet är den inte är till den versionen.. knapparna sitter inte på samma ställen och den har en funktioner som inte min har.....min är från 2009 ca....
Vad menar du?
Här är din;


Och detta är från bruxen som fgo länkade till;
Schematisk bild av termostatknappar med beskrivningar av knapparnas funktioner som huvudströmbrytare och navigering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M Martinez74 skrev:
Tack för hjälpen jag har hittat den som jag sökte efter.
Min modell heter T2 DigiTemp Plus och det är nedanstående instruktionsbok till den:


[länk]

Både det för skillnad? Har liknande i min nya lägenhets badrum
 
Hur ställer jag in så det är samma temp varje dag?
 
C Chris brodin skrev:
Hur ställer jag in så det är samma temp varje dag?
Ikon föreställande en sol, indikerar komfortläge för manuell drift i konstant temperatur (ingen programkörning).
 
E etompau skrev:
[bild]
Kan du skriva en kortare förklaring på hur jag gör det ?
 
fgo fgo skrev:
Varsågod
[länk]
Tack :)
Användbar även för mig November 2020
 
  • Gilla
fgo
  • Laddar…
Sorry att öppna gammal tråd igen. När jag gick på muggen imorse var golvet kallt och termostaten (T2, ca 7-8 år gammal tror jag) visar fel ER3 " öppen krets för golvgivaren ". För en helt novis, vad betyder det?:thinking:
 
Rickard.
H HM2020 skrev:
Sorry att öppna gammal tråd igen. När jag gick på muggen imorse var golvet kallt och termostaten (T2, ca 7-8 år gammal tror jag) visar fel ER3 " öppen krets för golvgivaren ". För en helt novis, vad betyder det?:thinking:
Öppen krets är ju motsvarigheten till sluten krets så det troligaste är väl att givaren är trasig.
 
  • Gilla
HM2020
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Öppen krets är ju motsvarigheten till sluten krets så det troligaste är väl att givaren är trasig.
Tack. Då hjälper det alltså inte att bara byta termostat utan man måste göra något mer avancerat...?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.