E
Hej, köpte en Ring doorbell cam pro på black friday och funderar lite på installationen. Troligen är den befintliga ringledningstransformatorn lite för klen och jag behöver använda den medföljande som är för din-skena. Nu har jag en gammaldags central så jag undrar om man kan använda den utan din-skena? Isåfall ersätter jag befintlig transformator.
 
ullberg
Förslagsvis sätter du en lös kapsling (med dinskena) där den gamla ringtrafon satt och monterat ny trafo där. Finns på närmsta elbutik eller verktygslada

Not: I och med att din trafo levererades med i paketet antar jag att det vara är att koppla ihop, på min Doorbell 2 (där det inte ingår trafo) står det att man måste ha ett effektmotstånd om man kopplar rent mot en trafo (enbart trafo, ingen klocka). Borde egentligen vara overkill men kanske värt att dubbelkolla så inte också du behöver effektmotståndet om du inte ska ha någon klocka kvar...

/U
 
E
ullberg ullberg skrev:
Förslagsvis sätter du en lös kapsling (med dinskena) där den gamla ringtrafon satt och monterat ny trafo där. Finns på närmsta elbutik eller verktygslada

Not: I och med att din trafo levererades med i paketet antar jag att det vara är att koppla ihop, på min Doorbell 2 (där det inte ingår trafo) står det att man måste ha ett effektmotstånd om man kopplar rent mot en trafo (enbart trafo, ingen klocka). Borde egentligen vara overkill men kanske värt att dubbelkolla så inte också du behöver effektmotståndet om du inte ska ha någon klocka kvar...

/U
Ser inget som tyder på att effektmotstånd anvisas i manualerna.

En annan orsak till frågan är att befintlig transformator tillsammans med ringklocka sitter monterad i ett litet hål i väggen, ingen möjlighet där att sätta kapsling. Jag ska börja med att mäta befintlig spänning dock.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.