jag ska dra en 50mm kabelslang in UNDER containern ,, kommer sätta upp en undercentral i förrådet och tänkte strömmata containern därifrån istället för luftledning inne från garaget som jag har idag , ,, centralen i containern sitter på höger vägg innanför dörren och jag har tagit upp ett hål i golvet under den där kabelslangen ska upp ,, fundamentet är nu borta och jag har grävt ytterligare djup i gropen så man kan ha en snäv vinkel för slangen slangen ska in bakom den högen markplattor du ser på högersidan ,, nån ide på verktyg för denna kanal ? tänker i termerna kärnborr/hålsåg ,,, har en 65 mm sprillands ligger med diamant (bra om man skulle stöta på kakel eller tegel på vägen upp) ,, den är ju dock väldigt grund så det blir ett himla bök förmodligen då den blir full direkt ,, och längden ,, den finns förlängare att köpa till hålsågen så där finns det en möjlighet iallafall ... när jag gjorde förra kulverten så svetsade jag en kryss/propeller på armeringsjärn och satte i en borrmaskin så den "grävde" ,, i detta läge kan det oxå vara gångbart då den lösa jorden den gräver fram rasar nedåt i hålet men där är då problemet att stången (armeringsjärnet) är för långt och att det inte finns några passande förlängare ,, ,, vill helst inte gräva mig in då det känns lite "kymigt" med trycket på plattorna från containern ,,,, nån ide på gångbart verktyg för detta ? Grävd grop under container för att dra 50mm kabelslang, med synligt hål i betong och borrverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.