Jag har på en vägg ett täcklock och blev nyfiken på om det skulle vara möjligt att låtas installera ett eluttag där istället. Tog bort täcklocket för att se vad som finns där bakom och det visar sig vara två vita kablar som kommer uppifrån och svänger in till höger. På andra sidan väggen finns relativt nära både eluttag och strömbrytare. Så de där vita kablarna kan komma från dem på något sätt.

Min fråga är nu, hur lätt skulle ni tro att en elektriker har för att installera ett eluttag här? Det jag tänker på är om hen kan utgå från dessa två kablar eller om det måste dras nya kablar inne i väggen till centralen och därför ändå blir ett krångligt jobb.
 
Troligtvis är det enkelt. Det behövs säkerligen dras nya trådar i väggen till uttaget med det är i vanliga fall inga problem. Borde som sagt gå fort om inget strular.
 
Det är omöjligt att säga utan att vara SÄKER på vart trådarna tar vägen och vilken funktion dom har.
 
Hur kan det inte vara problem att dra trådar inne i väggen? Du kommer ju inte åt där? Hur gör dom?
 
tommib
Det går rör mellan dosorna. Normalt sett. Man drar trådarna i rören.
 
Jaaaa det förstås! Äntligen fått svar på den gåtan, haha!
 
  • Gilla
Müssli och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.